Způsoby jak si na zimu posílit imunitní stytém

20. december 2010 at 20:32 | Bell BitchAss |  Mé rady
→HODNĚ SPĚTE Během noci se náš oragizmus zotaví a s ním také imunitní systém. Spánek do půlnoci je na zotavení nejúčinější, choďte včas do postele.

→STRES zvyšuje vypalování kortizolu a adrenalinu, hormonů, které mohou imunitní sysém oslabit.

→ZŘEKNĚTE SE SLADKOSTÍ Konzumace 100 gramů cukru (tolik obsahuje litr limonády) může obranné síly bílých krvinek narušit až na pět hodin.

→SMĚJTE SE každý den minimálně 10 minut. Přispívá to k množení buněk potřebných pro obranu orzanizmu a snižuje koncentraci stresového hormonu.

→LÍBEJTE A OBJÍMEJTE, protože nové průzkumy ukazují, že těsný kontakt s našimi nejdrazšími desetinásobně zvyšuje aktivitu obranných buněk.

→VYTRVALOSTNÍ SPORTY, např. walking nebo plavání nám dodávají kyslík důležitý pro obranyschopnost.

→RYCHLE DO TEPLÝCH PONOŽEK! Ten, komu je zima na nohy, dostane rychleji rýmu. Navíc vede podchlazení ke snížení obranyschopnosti sliznic.

→DOKONALÉ OSVĚTLENÍ Svíčky, ketré obsahují pomerančový, timiánový nebo eukaliptový olej, působí podle britské studie antibakteriálně. Kombinace olejových esencí s plamenem svíčky vznikají elektricky nabité ionty, které ničí bakterie.

→STŘÍDAVÉ SPRCHY posilují antioxidativní obranné systémy v těle a tímto způsobem bojují proti volným radikálům. Proto se ráno pět minut sprchujte střídavě teplou a studenou vodou - studenou skončete.

→KLOKTANÍ 1 lžící stolního oleje pohybujte 10 minut sem a tam v ústech a protahujte ho mezi zuby. Jakmile je olej řidký, vyplivněte ho, včetně nevítaných bakterií, které už se díky tomu nemohou dostat do těla.

Přepsáno mnou z časopisu JOY.

Source ©JOY SNOW speciál


 

Be the first one to judge this article.

New comment

Log in
  Don't you have your own web yet? Create it for free on Blog.cz.
 

Actual articles

Advertisement